ЗНАЧЕННЯ ІНСТИТУТУ СІМ’Ї У ПРОЦЕСІ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ТА ЗАПОБІГАННІ ДЕВІАНТНІЙ ПОВЕДІНЦІ ДИТИНИ

Світлана ХОМ’ЯЧЕНКО
ORCID iD: orcid.org/0000-0002-1223-5881
s.homiachenko@vtei.edu.ua

UDC 340

DOI 10.31733/2786-491X-2022-2-152-161

Ключові слова: деструктивний вплив, неповнолітні, виховання, освіта, злочинність, покарання, причини, профілактика.

Анотація. У статті представлено авторське бачення ролі та значення інституту сім’ї у формуванні прийнятної соціалізації дитини та запобіганні девіантній поведінці. Дослідження ролі інституту сім’ї у формуванні прийнятної соціалізації дитини та запобігання девіантній поведінці залишається актуальним і вимагає системного підходу до пізнання вказаних проблем. Мета цієї статті – є теоретична характеристика проблеми соціалізації дитини та профілактики девіантних відхилень у її поведінці крізь призму функціонування інституту сім’ї. У статті аналізується девіація негативної спрямованості, соціально неприйнятна діяльність дитини та роль інституту сім’ї в корекції цієї поведінки. Окреслено основні чинники та причини девіантної поведінки неповнолітніх, розкрито роль сім’ї в профілактиці девіантних, суспільно небезпечних відхилень. Наголошуючи на детермінованості девіації неповнолітніх соціальними, економічними, духовноморальними факторами, автор обґрунтовує методологічні засади вирішення проблеми шляхом комплексного поєднання зусиль державних та громадських організацій. Висновки й рекомендації, викладені в статті, можуть бути використані для подальшого дослідження проблем ювенальної кримінології.