Тетяна ЧАРКІНА
ORCID iD: orcid.org/0000-0001-6202-0910
charkina@i.ua
Олена ПІКУЛІНА
ORCID iD: orcid.org/0000-0003-4803-427X
lena.chernovol1987@gmail.com
Вячеслав ЗАДОЯ
ORCID iD: orcid.org/0000-0001-9408-4978
v.a.zadoya@gmail.com
Сергій ЦВІЛИЙ
ORCID iD: orcid.org/0000-0002-1720-6238
tsviliy@i.ua
ResearcherID: AAG-6759-2020
UDC 338
DOI 10.31733/2786-491X-2022-1-108-117
Ключові слова: туристична індустрія, види туризму, тренди туризму, майбутні види туризму, цифрова культура, цифрова трансформація
Анотація. Сьогоденні надзвичайно складні умови диктують власні привила поведінки та виживання бізнесу будь-якої сфери. Туристичний бізнес опинився чи не в найскрутнішому становищі. Тому виникла гостра необхідність пошуку нових альтернатив існування та розвитку. Досить багато праць, як закордонних, так і вітчизняних, присвячено аналізу потреб сучасного туриста та пошуку нових трендів туристичної індустрії задля їх задоволення. Проте вони не охоплюють абсолютно всі зовнішні фактори, що можуть впливати на специфіку та розвиток туризму, зокрема ті, що пов’язані з військовими діями, які відбуваються в Україні.
Автори в своїй роботі наголошують на суттєвій необхідності цифрових трансформацій та розвитку цифрової культури. Оскільки цифровізація – це найшвидший спосіб виявлення, реагування та адаптації до внутрішніх й зовнішніх змін.
В статті авторами запропоновано етапи розвитку туристичної індустрії, які показують зміну вподобань туристів на протязі останніх 20 років, надані існуючі основні види туризму, детально представлені сучасні світові тенденції, появу яких спонукала постійно зростаюча індивідуальна потреба споживачів та пандемія COVID-19. А також наведено перелік майбутніх типів трансформації туристів, поява яких розрахована на період до 2030 року. Такі типи враховують майже всі вподобання, потреби та цілі споживачів туристичних послуг.
Також авторами запропоновано новий вид туризму, в основі якого лежать військові дії в Україні та їх наслідки, який може стати майбутнім трендом туристичної індустрії. Поява нових напрямків та використання світових трендів, це ще одна додаткова можливість привабити нових споживачів туристичних послуг та отримати додатковий дохід за рахунок впровадження нових видів, нових турів, відвідування особливих міст та всього спектру послуг найкращої якості