Олена ГАЛУШКО, Євгенія КОВАЛЕНКО-МАРЧЕНКОВА, Наталія ЧЕРНОВА, Генадій ЧОБАНУ
ГАЛУШКО О., КОВАЛЕНКО-МАРЧЕНКОВА Є., ЧЕРНОВА Н., ЧОБАНУ Г. (2024), АНТИКРИЗОВИЙ МАРКЕТИНГ ПІДПРИЄМСТВ ЗАЛІЗНИЧНОГО МАШИНОБУДАННЯ.
PHILOSOPHY, ECONOMICS AND LAW REVIEW. Volume 4, no. 1, 113-121
DOI: 10.31733/2786-491X-2024-1-113-121
Анотація. Метою статті є дослідження особливостей та розробка заходів антикризового маркетингу підприємств залізничного машинобудування. Актуальність антикризового маркетингу підприємств залізничного машинобудування полягає в необхідності ефективного реагування на зміни в економічному середовищі, конкурентному тиску та зміни попиту на продукцію, що виникає під час кризових ситуацій. Роль антикризового маркетингу в антикризовому управлінні підприємствами полягає в забезпеченні ефективного взаємодії з іншими функціональними підрозділами, оперативному аналізі ринкової ситуації та прийняття стратегічних рішень для подолання кризових явищ. Основними функціями антикризового маркетингу є аналіз ринкових тенденцій, прогнозування змін у попиті, розробка стратегій збереження та розвитку ринкової позиції. Основними завданнями антикризового маркетингу є забезпечення стабільності продажів, збереження лояльності клієнтів, оптимізація маркетингових витрат та підвищення конкурентоспроможності підприємства. Для досягнення поставлених завдань антикризового маркетингу підприємств залізничного машинобудування запропоновано використовувати такі методи, як: диверсифікація продукції та ринків збуту; гнучке ціноутворення; моніторинг ринку і конкурентів з використанням бенчмаркінгу; активне використання цифрового маркетингу; впровадження CRM (управління відносинами з клієнтами).
Ключові слова: антикризовий маркетинг, промисловий маркетинг, B2B та B2G маркетинг, підприємства залізничного машинобудування, криза, бенчмаркінг.
References
- Bahorka, M. & Roschchuk, M. (2021). Antykryzovyy marketynh yak osnovnyy skladnyk stratehichnoho upravlinnya [Anti-crisis marketing as a component of strategic management]. Regional Economy and Management. 3 (33). P. 4-8. URL : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/6424. [in Ukr.].
- Galushko, O. (2017a). Metodolohichni aspekty prohnozuvannya kryz ta poperedkryzovykh sytuatsiy na pidpryyemstvakh [Methodological aspects of forecasting crises and pre-crisis situations at enterprises] / Metodolohichni aspekty prohnozuvannya kryz ta poperedkryzovykh sytuatsiy na pidpryyemstvakh [Development of the economy of Ukraine: transformations and innovations] : collective monograph / general ed. by O. Galtsova. Zaporizhzhia : Ed. house “Helvetica”. T. 1. Pp. 142-160. ISBN 978-966- 916-305-9. [in Ukr.].
- Galushko, O. (2017b). Ekonomichni ta tekhnolohichni aspekty formuvannya optymal’noho parku lokomotyviv v umovakh kryzy [Economic and technological aspects of forming the optimal fleet of locomotives in crisis]. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti. Vol. 57. Pp. 82-90. Doi: https://doi.org/10.18664/338.47:338.45.v0i57.101575 [in Ukr.].
- Karas’, O. (2015). Marketynhovi aspekty pidvyshchennya konkurentospromozhnosti zaliznychnoho transportu [Marketing aspects of increasing of rail transport competitiveness]. Reporter of the Priazovskyi State Technical University : Economic sciences. Issue 29. Doi : https://doi.org/10.31498/2225-6725.29.2015.52234. [in Ukr.].
- Martseniuk, L., Dyomin, Ye. & Galushko, O. (2021). Formation of the anti-crisis concept of increasing the strategic stability of Ukrzaliznytsia. Scientific Bulletin of Dnipropetrovsk State University of Internal Affairs : Scientific Journal. 2021. Special Issue № 1 (113). Pp. 254-262. Doi : https://doi.org/10.31733/2078-3566-2021-5-254-262. [in Ukr.].
- Maslak, O., Sokurenko, P., Grishko, N., Buriak, Ie. & Maslak, M. (2020). Anti-crisis approach in the industrial enterprise management: methodological tools of preventive regulation. SHS Web of Conferences. 73, 01018. Doi : https://doi.org/10.1051/shsconf/202073010.
- Natrus, K. & Khaminich, S. (2016). Anti-crisis marketing as a component of strategic management. Economic Bulletin of the University. 31 (1). Pp. 72-79. URL : https://economic-bulletin.com/index.php/journal/article/download/258/261/. [in Ukr.].
- Oklander, M. & Zharsjka, I. (2007). Marketynghova systema pidpryjemstv zaliznychnogho transportu Ukrajiny [The marketing system of Ukrainian railway transport]. Marketyngh v Ukrajini. No. 2. Pp. 45-55. [in Ukr.].
- Tkachenko, A. & Telin, S. (2010). Antykryzove upravlinnia yak odne z napriamiv pidvyshchennia efektyvnosti diialnosti pidpryiemstva [Crisis management as one of the ways to increase the efficiency of the enterprise]. Economic Bulletin of Donbass. No. 3. Pp. 122-124 [in Ukr.].
- Verloka, V. (2009). Marketyngh na zaliznychnomu transporti: shljakhy rozvytku ta problemy [Marketing of railway transport: the ways of development and challenges]. Vaghonnyj Park. No. 2-3. Pp. 40-41. [in Ukr.].